در فیلم زیر کنترل مغز موش از راه دور را مشاهده می کنید و اینکه چگونه می توان مغز را تحت تاثیر قرار داد تا در تصمیم گیری موش تاثیر کذاشت :

 

مدت زمان: 1 دقیقه 8 ثانیه

 

از دیدگاه علوم شناختی نقش رسانه باید همانند ویدیو بالا باشد یعنی همان دستگاهی که بر روی سر موش قرار داده شده است  و  هر زمان کنترل کننده دستگاه اراده کند موش همان کار را انجام میدهد، یعنی برنامه های یک رسانه باید طوری بر ذهن و مغز مخاطب تاثیر بگذارد که مخاطب بدون مقاومت، نتیجه‌ای که رسانه دنبال می‌کند را بپذیرد.

البته بقول دکتر خرازی رسانه باید هنرمندانه به مخاطب خود قدرت تحلیل، شناخت و آزادی انتخاب بدهد و این مسأله موجب ماندگاری پیام خواهد شد. القای غیر‌مستقیم پیام از ترفندهای رسانه‌های امروزی است.

آزمایش فرمانبرداری میلگرام

کدام قسمت مغز را باید دستکاری کرد تا مثل افرادی همچون داعش شد؟!

رسانه ها چطور باید مخاطب خود را آزادانه تحت تاثیر قرار دهند

رسانه ,مخاطب ,موش ,تاثیر ,مغز ,  ,رسانه باید ,مخاطب خود ,تاثیر قرار ,تحت تاثیر ,های یک

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانستنی های حمل و نقل دربارهی همه چیز کتاب به بهانه زندگی گروه نرم افزاری ام اچ زد بوس ماهی نمونه سوالات تستی icdl درجه 1 با جواب { امتحان نهای } داروخانه آنلاین هایتونیکس وبلاگ شخصی مهندس مهدی سندگل اکبری پوکر فیس بیان السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س)